Over mij

Als u met een Professional Organizer aan de slag gaat, wilt u natuurlijk graag weten wie u in huis haalt. Het is tenslotte een vrij persoonlijk traject, waar je samen aan begint. Daarom vertel ik graag wat meer over mijzelf.

Mijn loopbaan ben ik begonnen als doktersassistente. Ik vond het een interessant beroep en heel fijn om vanuit die functie mensen een luisterend oor te bieden en een warm hart toe te dragen. Na verloop van tijd wilde ik mijn organisatietalent en administratieve expertise verder gaan ontwikkelen. Dit deed mij besluiten om mijn vleugels buiten de zorg uit te slaan. 

De daaropvolgende jaren ben ik werkzaam geweest als directiesecretaresse in de zakelijke dienstverlening waarvan de laatste 15 jaar in de advocatuur. Gezondheidsklachten waren nodig om mij te laten inzien dat ik niet meer op het goede spoor zat en een belangrijk deel van mijzelf vergat. In de advocatuur vond ik niet de verbondenheid die voor mij altijd zo belangrijk was. Coachingsgesprekken leerden mij op zoek te gaan naar wie ben ik, waar word ik blij van en waar ben ik goed in. Gedurende mijn zoektocht ontdekte ik gaandeweg dat de oplossing dicht bij huis lag. 

Motivatie en opleiding

Van nature ben ik een gestructureerd type. Ik hou van een opgeruimd huis en orde in de spullen van mijn man en mijzelf. Alles is makkelijk terug te vinden, heeft een eigen en logische plek.  Maar waarom zou ik dit alleen tot mijn eigen huis beperken als ik er ook een ander mee kan helpen? 

De stap was snel gezet. Ik volgde de opleiding Professional Organizer voor Particulieren bij de HuishoudCoach.*  En zo ontstond Hesselmans Organizing. Voor mij is het een droom die uitkomt. 

Als Home Organizer zorg ik ervoor dat carrièretijgers na een lange stressvolle werkdag thuiskomen in een “oase van rust”. Wil jij na zo’n hectische dag niets liever dan uitrusten en ontspannen in je huis? Kun jij extra organisatorische hulp in je dagelijkse bestaan gebruiken? Huur mij dan wekelijks in om praktische zaken te regelen. Denk aan: personal shopping, je huishouden organiseren, monteurs inplannen/ontvangen e.d.

Als Personal Organizer adviseer en begeleid ik senioren die zelfstandig wonen en door een ingrijpende gebeurtenis (denk aan verlies van partner) door de bomen het bos niet meer zien. Ik vind het fijn om senioren thuis op weg te helpen wanneer ze zelf niet meer weten waar ze moeten beginnen. Als Personal Organizer heb ik met senioren weer de verbondenheid die voor mij zo belangrijk is. 

*De HuishoudCoach is erkend door de Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers (NBPO).








Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *